Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Blog

Ako nabrífovať eventového fotografa I.

Ako nabrífovať eventového fotografa I.

Keď organizujete veľký firemný event, je vždy dobré, aby ste poskytli svojmu fotografovi akcie stručný prehľad a aby ste sa uistili, že dostanete tie zábery, ktoré budete potrebovať. Tu je niekoľko vecí, ktoré je potrebné vziať do úvahy pri organizovaní a fotení firmeného podujatia.

Harmonogram eventu

V skratke: Dátum, miesto konania a čas pokrytia.

Dajte fotografovi vedieť, kde sa ktorá časť programu bude konať, aby bol na správnom mieste v správnom čase. Dosiahnete to jednoducho tým, že mu poskytnete harmonogram eventu, alebo takzvaný itinerár, prípadne event minutes. Nepotrebuje mať detailne každý čas, kde má byť, ale podstatné udalosti ako ako čas príchodu hostí, čas začiatku koncertu, otvorenie dverí pre hostí, vystúpenia hlavných rečníkov, odovzdávanie ocenení a vystúpenia umelcov je dobré vedieť vopred.

Kľúčom k úspechu, ktorý si musíte zapamätať, je zdôrazniť a označiť všetky kľúčové udalosti, ktoré treba fotografovať. Ak máte viac miestností s programom, možno budete musieť uviesť, ktoré pódiá sú dôležitejšie ako ostatné a tiež čas na pohyb medzi týmito priestormi.

Na niektorých eventoch môže fotograf potrebovať zmeniť výbavu, napríklad nastaviť si blesky, vymeniť objektívy apod. Napríklad sa môžu fotiť širokouhlé zábery miestnosti na statíve, ale ak VIP klient požiada fotografa, aby odfotil rýchly portrét páru, fotograf bude musieť vymeniť objektívy, pretože nikto nevyzerá príťažlivo vyfotografovaný so širokouhlým objektívom!

Cieľ eventu

V skratke: Prečo sa event koná?

Existuje veľa rôznych spôsobov, ako zachytiť niečo na fotografii, takže je dôležité povedať fotografovi, prečo sa event vôbec fotí. Budú fotky použité na tlač, webovú stránku, brožúry, budúci marketing alebo len pre hostí ako pamiatka? Musíte teda určiť, ako bude event  prispôsobený vašim potrebám.

Ak existujú špecifické požiadavky, ktoré potrebujete od fotografie, napríklad banner v hornej časti webovej stránky alebo celoplošná fotka do časopisu, budú sa vyžadovať rôzne prístupy. Rovnako akékoľvek špecifické požiadavky na veľkosť alebo tvar. Ak napríklad potrebujete prázdny priestor vedľa kľúčoveho objektu na umiestnenie reklamného textu potom musíte o tom informovať fotografa vopred.

Kto je kto

Alebo ako sa medzi nami strašidlami hovorí: Hú is hú?

V skratke: Kto sú dôležití ľudia na fotografickom zozname?

Mohlo by byť jednoduché vytvoriť zoznam VIP hostí a odovzdať ich fotografovi, ale pamätajte, že fotograf pravdepodobne nebude poznať ľudí na vašom zozname. Ak máte chvíľu čas, alebo zamestnanca, ktorý fotografovi ukáže dôležité osoby, môžete tým zabezpečiť, že všetci podstatní budú odfotení. Možno budete tiež chcieť zhromaždiť VIP hostí pred otvorením eventu a potrebné zábery nafotíte ešte než sa to všetko začne.

Prekvapenia

V skratke: Oznámte fotografovi včas veci, na ktoré má byť pripravený.

Jedna z najhorších vecí, ktoré sa môže fotografovi na akcii stať (okrem zlyhania techniky), je, že sa nachádza na nesprávnom mieste v nesprávnom čase, keď sa stane niečo neočakávané. Prekvapenia sú pre hostí, nie pre staff. Ak máte umelca, ktorý sa spustí zo stropu, riaditeľa, čo príde na na špeciálnom aute,  tanečníčku, ktorá vyskočí z torty, strihanie pásky alebo vystúpenia odkiaľkoľvek okrem scény – to všetko sú veci, na ktoré musí byť fotograf vopred upozornený a pripravený.

 

Páčil sa vám článok? Zadajte svoj email a ďalšie články Vám prídu automaticky do schránky!

 

, , , ,
Predošlý článok
Festival Atmosféra 2017
Ďalší článok
Fotenie pracovného portrétu, Bratislava

Related Posts

Menu
error: Content is protected !!