V nadväznosti na článok “Ako nabrífovať eventového fotografa I.” pridávame niektoré ďalšie tipy, ako diskutovať s fotografom o príprave na vašu akciu.
Ukážte mu čo naozaj chcete
V skratke: Máte vzorové fotky, ktoré sa vám páčia? Ukážte nám ich!
Nie ste si istí, ako vysvetliť, o čo vám ide? Pozrite sa na firemné brožúry alebo surfujte na internete a nájdite príklady obrázkov, ktoré sa vám páčia, a ktoré môže fotograf fotografovať. Dobrý fotograf by mal byť ľahko schopný identifikovať štýl zobrazovania, ktorý ste po ňom chceli.
Na skupinové fotky treba pomoc
V skratke: Buďte pripravení pomomôcť organizovať ľudí pri skupinových fotografiách.
Ak ste sa niekedy pokúsili dať dokopy víťazov nejakej súťaže pre skupinovú fotografiu, pravdepodobne ste už zažili, aké ťažké to môže byť. Aby ste veci uľahčili a urýchlili, je vždy dobré mať niekoľko pomocníkov pri koordinovaní ľudí na skupinovú fotku. Tým sa zabezpečí, že fotografovanie sa bude vykonávať s maximálnou účinnosťou a hostia sa môžu vrátiť späť k svojim stolom a debatám v najkratšom možnom čase.
Špeciálne priania
V skratke: Ak máte špeciálne fotografické priania, buďte konkretni.
Môže nastať čas, kedy budete potrebovať konkrétne fotografie z vašej udalosti na rôzne účely. Či už to môžu byť fotografie víťazov za účelom dokumentácie, fotky bannerov, pre reklamných partnerov, alebo fotografie kvetinových výzdob pre floristov. Ak sú určité fotografie, ktoré potrebujete, je užitočné dodať zoznam vyžiadaných fotiek.
Dodávka
V skratke: Čo potrebujete a kedy to potrebujete?
Je dôležité, aby ste pred vašou udalosťou oznámili vaše očakávania o doručení vašich fotografií po evente. Jeden z mojich klientov má požiadavku, že potrebuje výber 50 najlepších fotiek z 3-dňovej akcie na druhý deň ráno o 9:00. Keby mi to povedali až na akcii, asi by ma to veľmi nepotešilo. Tiež je dobré si ujasniť, či naozaj potrebujete všetky fotografie alebo len výber.
Vo všeobecnosti bude fotograf pre veľkú udalosť potrebovať na doručenie asi 3-5 pracovných dní, avšak v prípade potreby by mal byť schopný pracovať s prísnymi lehotami pre tlač. Ale len ak je to vopred dohodnuté a on to prípadne zahrnul do svojej cenovej ponuky ako expresný príplatok! Tak môže napríklad fotograf objednať samostatného editora fotiek na rýchle spracovanie, kým sa on po dlhej a vyčerpávajúcej akcii vyspí. Komunikácia je v takomto prípade kľúčová.
Bríf je z anglického slova “krátky”
V skratke: Urobte zoznam prehľadný.
Jednoduchá stránka, na ktorú sa dá ľahko pozrieť počas udalosti, je lepšia ako niekoľko kusov papiera s detailným popisom jednotlivých aktivít. Je lákavé odovzdať fotografovi všetky informácie v tehcnickom scenári – od príchodu technikov až po farbu obrúskov, ale to moc nepomáha. Detailný minútový rozvrh je ťažké sledovať a je lepšie vyzdvihnúť skutočne dôležité udalosti eventu. Obojstranný list so zoznamom záberov na jednej strane a programom na druhej strane je prehľadný a praktický.
Užite si to 🙂
Dúfam, že tento článok pomôže vám a vášmu fotografovi eventu pracovať efektívnejšie, pretože komunikácia je rozhodujúci faktor pre dosiahnutie požadovaných výsledkov a jej dôležitosť by sa nemala podceňovať. Ak máte akékoľvek otázky alebo nejaké tipy, ktoré by ste mohli mať pri plánovaní vášho eventu, prosím, kľudne mi napíšte. Ak hľadáte fotografa na váš event som rovnako pripravený splniť vaše želania.
Páčil sa vám článok? Zadajte svoj email a ďalšie články Vám prídu automaticky do schránky!
[mc4wp_form id=”6540″]